12 Ekim 2011 Çarşamba

Focke-Wulf Ta-183 Huckebein

Focke-Wulf Ta-183 Huckebein 2. Dünya Savaşı esnasında Messerschmitt Me 262’nin başarısı üzerine tasarlanmış, jet motorlu bir uçaktır. Sadece rüzgar tüneli testlerine tabi tutulan tasarım seri üretime geçirilememiştir.

1945 yılının başlarında Reichsluftfahrtministerium, müttefiklerin jet teknolojisi konusundaki gelişmelerinden çekinmeye başladı. Bunda etkili olan sebeplerden birisi de pilotların, kıtanın muhtelif yerlerinde Gloster Meteor ile karşı karşıya kalmalarıydı. Bu sebeple “Acil Avcı Programı”nı başlatıldı. Bu kapsamda jet motorlu avcı, bombardıman ve avcı-bombardıman uçakları tasarlanmaya başlandı. Bunlara ek olarak deneysel bir takım tasarımlara da kaynak ayrıldı.

Ta-183’ün geliştirilmesi Project VI adı altında 1942 yılında başladı. Tasarımın baş mühedisi Hans Multhopp’du. Tasarımda geliştirilmiş Heinkel HeS 011 turbojet motoru kullanılmasına karar verildi. Kanatlar geriye doğru 40 derece açı yapacak şekilde çekildi. Gövdeye 6 adet yakıt deposu yerleştirildi ve toplamda 1565 litrelik bir hazne oluşturuldu. Kuyruk kanatları 60 derece açı ile geriye çekildi ve “V” şeklini aldı. Yapılan bu tasarım Hava Kuvvetleri tarafından kabul edilmedi.

Multhopp ve ekibi aynı zamanda mevcut tasarımın ikinci bir versiyonu üzerinde de ciddi bir çalışmada bulundular. Bu çalışmalarda Design III ve Design II adında 2 tasarım daha elde ettiler. Genel fark kanatların 40 derece yerine 32 derece açı ile geriye çekilmiş olmasıydı..

Neticede bu iki tasarım ile tekrar 1944 yılında ihaleye girildi. Incelenen öneriler arasında Junkers EF128 birinciliği, Fockewulf ise Ta-183 tasarımı ile ikinciliği elde etti. Böylece üretilecek jet uçağı olarak seçilememiş oldu. Fakat savaşın son haftalarında bu tasarımın gerçekten ihtiyaçlara karşılık vereceğine kanaat getirildi ve üretilmesi için talimat verildi.planlara göre ayda 300 adet üretilmesi öngörüldü.

16 adet prototip üretilde ve tamamı Design II ve Design III serisindendi. Jetler HeS 011 motorlarının gecikmesi üzerine Jumo 004B motoru ile donatıldılar. İlk deneme uçuşları için 5 Mayıs tarihi seçildi fakat 8 Nisan itibari ile İngiliz askerlerinin Fockewulf fabrikalarını ele geçirmeleri üzerine bu model hiçbir test uçuşu gerçekleştiremedi.

Bazı kaynaklara göre efsanevi Sovyet uçağı MiG-15, Ta-183’den esinlenerek üretilmiştir. Söylenenlere göre Sovyet güçleri prototiplere ait tasarımları ele geçirmişler ve ülkelerinde bir takım değişiklikler yaptıktan sonra MiG-15’I üretmişlerdir. Ruslar ise bu konuda iki uçak arasında kesinlikle bir bağlantı olmadığını savunmaktadırlar.

Savaşın bitmesinin ardından baş mühendis Multhopp, Amerika’ya yerleşmiştir. Bu ülkede F-86 ve F-84’ün üretimlerinde danışmanlıkta bulunmuştur.

Özellikler
Mürettebat: 1
Uzunluk: 9.20 metre
Kanat uzunluğu: 10 metre
Kanat alanı: 22.25 metrekare
Boş ağırlığı: 2,380 kg
Maksimum ağırlık: 4,300 kg
Motor: 1× Heinkel HeS 011 turbojet,
Maksimum hız: 955 km/h

Silah Yükü
4× 30 mm MK 108 makineli
500 kg’a kadar bomba

http://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Ta_183 adresinden tercüme edilmiş ve derlenmiştir.

Hiç yorum yok: