3 Haziran 2008 Salı

Fockewulf Ta-183

modelimiz pm marka ve 1/72 ölçekli fockewulf ta-183

bu modeli aldıktan sonra elimde bir airbrush olmamasına lanet etmiştim. çünkü üzerindeki kamuflaj için neredeyse şart oluyordu airbrush. neyse almaya niyetim de olmadığından biraz kafa yordum ne yapılabilir diye ve aşağıdaki yöntemi geliştirdim:burada uçağın henüz kamuflajı yememiş hali:


yaptığımız iş şu. kullanacağımız rengi bir miktar terebentin ile seyreltiyoruz. böylece daha akışkan hale geliyor:




sonrasında bir diş fırçasını boyaya bandırıyoruz. burada dikkat edilmesi gereken nokta fırçanın fazla boya çekmemiş olması. sonra damlama falan yapmaması açısından:


kamuflajı yapmayacağımız yeri maskeliyoruz (teşekkürler maksimum kart):









sonrasında fırçayı modele dik gelecek şekilde tutuyoruz ve bir parmağımızla üzerindeki kıllara sürterek boyayı modele saçmasını sağlıyoruz (diş fırçaladıktan sonra fırçayı temizlediğimiz gibi yani). ve ortaya şu görüntü çıkıyor:


kanatları da hallettikten sonraki son hali:










uçağı ayaklandırdıktan sonraki hali de aşağıda. daha verniklenmedi. bu arada denge problemi var uçakta. bunun için burunda iç tarafta 2 adet 5 ykr kullandım ağırlık sağlaması için. bir denge sorunu kalmadı böylece.






evet sıra geldi neticeyi göstermeye. özellikle neden bu yola başvurduğum daha net anlaşılsın diye arkaya modelin kutusunu da koydum. bu arada hemen belirteyim kullandığım decaller orjinal decalleri değil. kendi decalleri baya tarumar vaziyetteydi. ben de elimde kalmış eski revell decallerini kullandım. işte resimler:






Hiç yorum yok: