12 Ekim 2011 Çarşamba

FOCKE-WULF Ta-154 MOSKITO

Focke-Wulf Ta 154 Moskito, çift motorlu bir Alman gece avcı uçağıdır. Kurt Tank tarafından tasarlanmış ve Focke-Wulf tarafından 2. Dünya Savaşı sırasında üretilmiştir. Az sayıda üretilen uçağın performansı, prototipinden daha az etkileyici olmuştur

Ağustos 1942’de RLM gece avcısı alımı için tasarım talep etti. Heinkel He 219 ve Ta-154’den 15’er adet prototip test edilmek üzere sipariş edildi. RLM menzil avantajı dolayısı ile 219 modelini daha başarılı buldu, 154’ün ahşap yapısını ise kuşkuyla karşıladı.

Yine bu zamanlarda hafif ve süratli de Havilland Mosquitolar Almanya semalarında görünmeye başladılar. Bunların da gövdesinin ağaçtan yapılmış olduğu gerçeği tekrar dikkatleri 154 modeline çevirdi. Mosquitoların ilk 600 bombardıman görevinde sadece 1 tanesinin düşürülmüş olması da büyük bir avantaj olarak değerlendirilmekteydi. Bunun üzerine Erhard Milch, Alman üretimi ahşap gövdeli uçak üretimi için kişisel olarak ağırlığını koydu ve 154 modelini seçti.

İlk 154 prototipi Temmuz 1943’de uçtu. Son denemelerde uçak yaklaşık 700 km/h sürate kadar ulaşabildi.

Yüklenmiş ilk Ta-154 Jumo 211R motoru ile donatılmış olarak uçuşunu yaptı. Silah ve radar yükü uçağı 75 km/h hızına kadar yavaşlattı.

Bu sebeple açıkça anlaşıldı ki Jumo 211R, bu uçaklar için doğru tercih değildi. İlerleyen testlerde motor olarak Jumo 213A kullanılmaya başlandı. Diğer yandan bütün bu testler yapılırken uçakta ciddi bir problem ortaya çıktı. Bu problem iniş takımlarının kırılmaya olan yatkınlıklarıydı. Testlerde kullanılan V serisinin yarısı bu sebeple kırıma uğradı..

Haziran 1944’de yeterli sayıda Jumo 213 motorunun gelmesi ile birlikte Ta-154 A-1 modelinin üretimi tamamlandı. Bu esnada RAF’ın bir fabrikayı bombalaması neticesinde kimyasal yapıştırıcı sıkıntısı baş gösterdi. İkame olarak gelen yapıştırıcı ise manevralarda uçağın kanatlarında ortaya çıkardığı problemlerden düşmesine sebep oluyordu.

Ağustos ayında, yaşanan bütün bu olumsuzluklar üzerine Tank üretimi durdurdu. Bu esnada RLM’de projeyi feshetti. O ana kadar üretilmiş 50 uçak modifiye edilerek kullanıma alındı. Bilahare bu uçaklar, jet pilotlarının eğitiminde kullanılmaya başlandı.

Özellikler

Mürettebat: 2
Uzunluk: 12.55 m (40 ft 3¼ in)
Kanat açıklığı: 16.30 m (52 ft 5¼ in)
Yükseklik: 3.60 m (11 ft 4 in)
Kanat alanı: 31.40 m² (333.7 ft²)
Boş ağırlık: 6,600 kg (15,000 lb)
Maksimum kalkış ağırlığı: 9,950 kg (21,900 lb)
Motor: 2× Junkers Jumo 211N liquid-cooled V12
Maksimum hız: 615 km/h (332 knots, 404 mph)
Menzil: 1,400 km (760 nm, 870 mi)

Silah Yükü

2× 20 mm (0.787 in) MG 151 makineli
2× 30 mm (1.18 in) buruna eklenmiş MK 108 makineli
2× 30 mm gövdeye monteli MK 108 makineli

http://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Ta_154 adresinden derlenmiş ve tercüme edilmiştir.

Hiç yorum yok: